Display-mainonta: hinta ja esittely

Display-mainonta Neticen toteuttamana

590 390 / kk + alv + mediabudjetti
  • Uudelleenmarkkinointi, kohdennettu mainonta ja sijoittelu
  • Mainontamateriaalin toteutus
  • Tulosten (sis. myynnin!) jatkuva mittaaminen ja optimointi
  • Kuukausipalaverit asiakkaan kanssa

Mitä display-mainonta tarkoittaa?

Display-mainonta yhdistää tekstiä, kuvia/videoita ja linkin verkkosivustollesi. Klikattuaan asiakas voi lukea sivustollasi lisää tuotteestasi tai palvelustasi. Display-mainonta tulee monessa eri muodossa ja se tarkoittaa yksinkertaisimmillaan kuvaa, joka sisältää myyntiviestin ja toimintakehotteen, tai se voi olla useita animoituja kuvia, mahdollisesti videoita tai vaihtuvaa asiakkaan huomion kiinnittävää tekstiä.

Display-mainonta muistuttaa mainoksia, joita saatat nähdä esimerkiksi aikakauslehdissä. Erotuksena “perinteiseen” mainontaan, display-mainonta näkyy esim. verkkosivustoilla, verkkoartikkeleissa, blogeissa ja videoissa.

Display-kampanjoilla voi olla erilaisia ​​tavoitteita. Joskus display-mainonta kertoo tuotteesta ja yrittää saada asiakkaan suoraviivaisemmin ostamaan, kun taas toiset on suunniteltu tiedottamaan tai osallistamaan potentiaalista asiakasta. Bannerimainostus on yleisintä display-mainontaa, ja se onkin sinulle varmasti jo tuttua – et varmasti ole voinut välttyä näkemästä bannereita!

Display-mainonnan hinta

Display-mainonnan hinta määräytyy klikkien määrän mukaan ja yleisin markkinointialusta, Google Ads laskuttaa yleensä noin 0,20-1,00€ per klikkaus. Display-mainonnan hinta vaihtelee alan ja sen kilpailutilanteen mukaan. Klikkien ostamisesta käydään huutokauppaa markkinointialustoilla, ja siksi hinta voi vaihdella. Mediabudjetin, eli klikeistä maksamisen lisäksi saatat maksaa myös ulkopuoliselle toimijalle, että he toteuttavat mainonnan puolestasi. Vaikka tämä aiheuttaa kuluja, se myös tuo parempia tuloksia kuin huonosti tai keskinkertaisesti toteutettu mainonta. Itse markkinointimateriaalien tekemisen lisäksi display-mainonnan kohdistaminen ja sen jatkuva optimointi on ensiarvoisen tärkeää menestyksekkään markkinoinnin ja myynnin mahdollistamiseksi.

Olet nähnyt display-mainontaa ennenkin

Display-mainonta näkyy kolmansien osapuolien verkkosivustoilla ja käyttää video-, kuva- tai tekstielementtejä tuotteiden tai palveluiden markkinoimiseen.

Useimmat mainokset ovat muodoltaan suorakaiteen tai neliön muotoisia, ja niiden sisältämä sisältö on yleensä suunniteltu vastaamaan sivuston sisältöä tai vielä tehokkaammin, itse mainoksen katsojan kiinnostuksen kohteita. Me Neticellä kohdistamme markkinointia vain tällä tavoin ja kutsumme sitä dataohjautuvaksi markkinoinniksi.

Display-mainoskampanjoita voidaan pyörittää mainosverkostojen, kuten Facebook Adsin tai Google Adsin kautta. Ne tarjoavat tehokkaita kohdistusominaisuuksia, uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuuksia sekä muita erilaisia mainosmuotoja, joita voi yhdistää vaikkapa hakukonemainosten kanssa. Display-mainokset vaihtelevat, ja niiden myös kuuluu vaihdella suuresti sen mukaan, kenelle niitä näytetään.

Display mainonta kuvitus

Display-mainonnan kategoriat

Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointi on maailman tehokkain mainostamisen muoto. Jos haluat tutustua vielä tarkemmin siihen, mitä se on, lue täältä lisää.

Useimmiten näkemäsi display-mainonta on uudelleenmarkkinointia. Nykyisin, kun mainonnan personointi datan avulla on mahdollistunut, markkinoinnin uudelleenkohdistus on yleistynyt huomattavasti.

 

Jos yrityksesi ei jo tee uudelleenmarkkinointia, se jättää paljon myyntiä tekemättä.

 

Tämä johtuu siitä, että uudelleenkohdistettuna display-mainonnan hinta on matala kahdesta syystä. Ensimmäinen syy liittyy siihen, että asiakas, jolle kohdistetaan markkinointiviestiä uudelleen on jo osoittanut kiinnostuksensa tuotteistasi. Siksi hän oletettavasti klikkaa, ja myös konvertoituu useammin. Uudelleenmarkkinoinnissa display-mainonnan hinta on siis hyvin matala myös asiakashankintaa kohden laskettuna.

Kuluttajat nimittäin ostavat yrityksiltä, ​​joiden markkinointianalytiikka muistaa heidän tarkan kiinnostuksensa ja tarjoavat tarjouksia juuri heidän tarpeisiinsa. Uudelleenkohdistettu display-mainonta tekee juuri tämän, ja siksi myös sinun tulisi alkaa tekemään sitä.

Uudelleenkohdistettu display-mainonta vaatii sen, että verkkosivustollasi on pieni osa koodia, joka kerää tietoja vierailijoiden käyttäytymisestä, mukaan lukien heidän katsomistaan tuoteluokista ja -sivuista. Keräämäsi datan perusteella voidaan luoda luettelot asiakastyypeistä ja siitä, millaisia mainosviestejä (ja mitä tiettyjä tuotteita/palveluja) heille sitten näytetään.

Tällaista yksilöityä uudelleenmarkkinointia kutsutaan dynaamiseksi uudelleenmarkkinoinniksi ja se on tehokas tapa pitää yrityksesi ja tuotteesi juuri niiden ostajien mielessä, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta tarjontaasi kohtaan.

Uudelleenmarkkinoinnin prosessi

Uudelleenmarkkinoinnin rooli osana display-mainontaa

Muulla tavoin yksilöidysti kohdistettu display-mainonta

Yksilöidyt mainokset kohdistetaan kuluttajille esimerkiksi demografisten tietojen tai heidän verkossa osoittamiensa kiinnostuksen kohteiden perusteella.

Uudelleenmarkkinoinnin lisäksi Google tunnistaa neljä erilaista yksilöityjen mainosten tyyppiä. Jokainen niistä sisältää koskee käyttäjien yleistä käyttäytymistä ja mieltymyksiä.

 

Asiasta kiinnostuneet segmentit

Asiasta kiinnostuneita segmenttejä tavoittelemalla näytät display-mainontaa kuluttajille, jotka ovat osoittaneet aktiivista kiinnostusta markkinoitasi kohtaan. Nämä ryhmät voivat olla suhteellisen laajoja, kuten tietyn asian harrastajat, joten voit tavoittaa suuren määrän ihmisiä.

Ostoaikeissa olevat segmentit

Ostoaikeissa olevat segmentit mahdollistaa display-mainosten kohdistamisen kuluttajille, jotka etsivät aktiivisesti sinun tarjontasi mukaisia tuotteita tai palveluita. Ostoaikeissa olevia segmenttejä hyödyntämällä tavoitat selvästi vähemmän ihmisiä kuin asiasta kiinnostuneiden segmenttien avulla, mutta ihmiset, jotka näkevät mainoksesi, ovat lähempänä ostoksen tekemistä.

 

Esimerkkejä display-mainonnasta

Esimerkki display-uudelleenmarkkinoinnista. Kyseisiä display-mainoksia näytetään yleisöille, jotka ovat verkkosivustolla käyttäytymisellään osoittaneet mahdollisen kiinnostuksensa mm. Google Analytics 4 -koulutuksista ja workshopeista. Google rotatoi ja optimoi display-mainoksia, pyrkien näyttämään tehokkainta mainosta.

 

Samantyyppiset segmentit

Samantyyppiset segmentit kohdistaa display-mainontaa ihmisille, joilla on yhteisiä kiinnostuksen kohteita tai ominaisuuksia nykyisten verkkosivustosi vierailijoiden kanssa.  Luodakseen luetteloita uusista, mutta samankaltaisista yleisöistä Google vertaa uudelleenmarkkinointiluetteloissasi olevien ihmisten profiileja muiden käyttäjien profiileihin ja tunnistaa sitten yhteisiä piirteitä.

 

Asiayhteyteen kohdistus

Sen sijaan, että display-mainontaasi näytetään ihmisille heidän käyttäjäprofiilinsa perusteella, asiayhteyteen kohdistettuja mainoksia sijoitetaan verkkosivustoille seuraavien kriteerien mukaan:

  • Mainoksesi aihe ja avainsanat
  • Kieli- ja sijaintiasetuksesi
  • Mainosta näyttävän sivuston aihepiiri
  • Sivustosi viimeaikaisten vierailijoiden selaushistoriat

Voit antaa Googlen tehdä nämä kohdistamispäätökset automaattisesti, tai voit valita tehdä kohdistuksen manuaalisesti.

 

Aiheeseen kohdistaminen

Google antaa sinun valita aiheiden luettelosta ja yhdistää mainoksesi osuviin Display-verkoston tai YouTuben sivuihin. Sen avulla voit myös sulkea pois aiheita, jotka eivät toimi tai liity markkinointiviestiisi. Aiheeseen kohdistaminen muistuttaa paljon asiasta kiinnostuneisiin segmentteihin kohdistusta, sillä erotuksella että display-mainontaasi kohdistetaan verkkosivustoihin eikä suoraan käyttäjiin liittyvillä spekseillä.

 

Tietyille sivustoille sijoitetut mainokset

Jos haluat mieluummin valita käsin verkkosivustot, jotka näyttävät mainoksiasi, sivustoon kohdistaminen on paras vaihtoehto. Voit valita joko kokonaisia ​​sivustoja tai yksittäisiä sivuja sivustojen sisällä.

Voit jopa yhdistää sivustoon kohdistamisen asiayhteyteen kohdistamiseen. Näin voit valita sivuston ja annat Googlen valita mainoksellesi osuvimmat sivut kyseiseltä sivustolta.

Uudelleenmarkkinointi tuo tuotteistasi kiinnostuneet asiakkaat takaisin ostamaan,

 

Miksi display-mainonta tarjoaa vastinetta rahalle?

Sijoittelun ja skaalautuvuuden helppous

Display-mainonta on yksinkertaista sijoittaa ja levittää laajalle. Muihin digitaalisen mainonnan muotoihin verrattuna Display-mainonta ei vaadi monimutkaista integrointia suoraan julkaisijoiden sivustoihin, vaan tätä varten voidaan käyttää esim. Googlen display-mainosverkostoa.

 

Bränditietoisuuden rakentaminen

Toisin kuin natiivimainonta, joka jäljittelee toimituksellista sisältöä, display-mainonta on yksiselitteisesti ilmiselvää mainontaa. Vaikka tämä joskus tarkoittaa, että ihmiset jättävät ne huomiotta, se tarkoittaa myös sitä, että yleisö tunnistaa välittömästi näkevänsä viestin brändiltäsi. Seuraava pointti kiteyttää sen hyvin.

 

Display-mainonta välittää viestisi nopeasti ja ymmärrettävästi.

Useimmat näyttömainokset perustuvat visuaalisuuteen, eivät tekstiin. Yleisösi ei tarvitse lukea artikkelia tai infografiikkaa loppuun asti saadakseen brändiviestisi samalla tavalla kuin sisältömarkkinoinnin tai natiivimainosten kanssa. Nykymaailmassa, jossa huomiosta kilpaillaan yhä enemmän, tämä nopea interaktio mahtuu jokaisen ihmisen huomion piiriin.

 

Neticen display-mainontaa koskevat periaatteet hyvien tulosten takaamiseksi

“Helposti pureskeltava” muoto

Yritykselläsi on varmasti paljon tärkeää viestittävät, mutta display-mainonta on liian kompakti ja tiivis mainonnan muoto yksityiskohtien sisällyttämiseen. Pysymme yksinkertaisessa suunnittelussa ja käytämme mahdollisimman ytimekkäitä sanoja viestisi perille saamiseksi.

 

Vahva toimintakehotus (CTA; call to action)

Toimintakehotus eli CTA on näyttömainoksen tärkein osa. Ideana on tehdä mahdollisimman houkutteleva tarjous ja käyttää mahdollisimman houkuttelevaa ja vakuuttavaa ilmaisutapaa, joka rohkaisee käyttäjiä klikkaamaan.

 

“Toimi nyt” -tyyppinen viesti

Osa vastustamatonta toimintakehotusta ja mitä tahansa myyntiviestiä on yleisön epäsuora vakuuttaminen siitä, että on heidän tappionsa, jos he siirtyvät pois mainoksestasi tai sivustollasi.

 

Display-mainonnan yhteenveto

Display-mainontaa voi tehdä tehokkaammin kuin useita muita digimarkkinoinnin vaihtoehtoja. Voittaaksesi markkinoilla sinun täytyy kuitenkin mielellään tehdä se muita paremmin. Tämä artikkeli sisältää keinot, jotka sinun tulee hyödyntää optimaalisesti saavuttaaksesi parhaan mahdollisen sijoitetun pääoman tuoton.

Ja tässä asiassa Netice voi auttaa sinua tekemällä display-mainontaa yrityksellesi.

Muita aiheeseen liittyviä tekstejämme:

Mitä on digitaalinen myynti ja miksi se on elintärkeää liiketoiminnallesi?

Tökkiikö myynti? Näin tehdään tuloksia digimarkkinoinnilla!

Tekoäly, myynti ja markkinointi – Google Analytics 4

Lue lisää display-mainonnan hinnasta:

Google Ads: Hinnoittelun yleiskatsaus

Google Ads: Usein kysytyt kysymykset

Haluaisitko keskustella digitaalisen myyntisi lisäämisestä?

Me taistelemme väsymättä kumppaneidemme myynnin puolesta.

Tämä artikkeli on kirjoitettu vilpittömästi siksi, että tiedämme voivamme auttaa. Meillä on myös halu menestyä kumppaneidemme kanssa. Suurin osa firmoista ei ole nostanut digitaalista myyntiään sille tasolle, johon se on mahdollista nostaa, eikä ole ottanut siihen tarvittavaa työkalupakkia käyttöön. Miksi et hakisi lisämyyntiä digitaalisen myyntisi tehostamisella?

 

Ilmainen kartoitus

Varaa alla olevasta kalenterista aika Google Meets -puhelulle tai ota meihin yhteyttä.

Me neuvomme sinut alkuun, kartoitamme tilanteen ilmaiseksi ja esittelemme myös mahdollisuuden yhteisestä jatkosta.

Lähetä